19 de nov. 2014

VEHIPOL, els policies volen un cotxe Smart

VEHIPOL, la fira dels smart-cotxes de la policia.

Al mateix temps que a Barcelona es celebra el Smart City Congres, a Madrid, un opac loby militarista, el grup Atenea de seguretat i Defensa (www.grupoateneasd.es ), organitza una fira i un congres de vehicles policials (els dies 19 I 20 de novembre), el VEHIPOL (www.vehipol.es) sota el patrocini de la Direcció general de la Guardia Civil i en els seus locals.
El vehicle policial és un gran negoci, sols hem de pensar que els vehicles de la policia local constitueixen la major part dels parcs mòbils municipals. Fonts del mateix VEHIPOL xifren el nombre de vehicles policials de la Policia Local, Guardia Civil, Policia Nacional, Ertzaina i Mossos en 120.000 vehicles i la despesa anual en 760 milions de volum de negoci... no son solament les reposicions, sinó peces de recanvi, manteniment...
Recentment els Mossos d’esquadra han posat en marxa un contracte per renovar el parc de vehicles en 2.000 unitats en tres fases al llarg de 2 anys, per un total de 83 milions d’euros (substituiran 7 vehicles de cada 10).
El tema que centra l’activitat de fira i congrés és la del vehicle policial connectat, un vehicle dotat de tota mena d’accessoris TIC, gravació de vídeo, reconeixement facial i de matrícules, lector d’empremtes digitals, hardware i software avançats, comunicacions digital securitzades, interconnexió amb bases de dades, geoposicionament, radar... de fet un 40% dels costos de cada vehicle policial (300 dels 760 milions anuals en vehicles) es destinat a equipaments d’aquest tipus.

L’objectiu és tenir una mena “d’oficina” mòbil que permeti fer tot un seguit de tràmits que ara s’han de fer a les comissaries per reduir-ne el temps d’intervenció i optimitzar el personal... El vehicle policial connectat podrà informar en temps real sobre si els vehicles amb els que es creuin han passat la ITV, si tenen el segur en vigor i si formen part d’alguna llista de vehicles a controlar... també permetran controlar identitats (lectors d’empremtes digitals) i connectar-se a diverses bases de dades policials.
La Secretaria d’Estat de Seguretat porta a terme el “Projecte Vehicle Policial Connectat d’España” amb unaprova pilot sobre 11 vehicles de la Guardia Civil i de la Policia Nacional, en breu s’estendrà a les policies locals i autonòmiques i en breu esperen tenir en circulació 40.000 vehicles amb aquestes característiques.
Deixant apart els vehicles policials i a l’espera dels cotxes sense conductor, els cotxes connectats seran un dels nous mercats per renovar la oferta del cotxe com a be de consum i com símbol d’estatus social i així poder prosseguir a bona marxa la destrucció del planeta.
El cotxe connectat a internet i a xarxes “M2M” (entre màquines) te tota mena d’aplicacions “intel·ligents”: sistemes de navegació, de seguretat, de localització, antirobatori, detecció d’aparcaments, d’obstacles, comunicació “car to car” (MsM), caixa negra, assistència per a l’aparcament, identificació de senyals, alerta de col·lisió, visió nocturna, alerta de canvi de carril, gravació de vídeo d’incidents...


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada